Digipunt in Beatrixziekenhuis geopend

Gepubliceerd op 12 januari 2024 om 11:33

Van het cliëntportaal MijnRivas en thuismetingen tot het invullen van digitale vragenlijsten: de zorg vindt steeds vaker digitaal plaats. Dat is handig, maar niet iedereen weet hoe hij/zij met deze digitale toepassingen moet omgaan. Daarom is Rivas Zorggroep in het Beatrixziekenhuis in Gorinchem gestart met een Digipunt: een fysieke plek voor digitale hulp en begeleiding.

Door digitalisering is het mogelijk geworden om zorg dichtbij de patiënt te leveren. Dat biedt vele voordelen, maar kan voor sommigen ook lastig zijn. Bij het Digipunt kunnen patiënten, cliënten en mantelzorgers hun vragen stellen en hulp krijgen bij het gebruik van het cliëntportaal, het invullen van vragenlijsten en bijvoorbeeld het gebruik van BeterDichtbij.
“Soms gebruiken cliënten MijnRivas niet omdat zij niet weten hoe zij moeten inloggen met hun DigiD. Of ze hebben al een account bij MijnRivas, maar weten niet goed hoe ze het portaal moeten gebruiken. Wij zijn dan aanwezig om hierbij te ondersteunen, en dat doen we graag”, vertelt projectleider en CMIO Martijn Canoy enthousiast.

Locatie en openingstijden

Rivas start eerst op kleine schaal met het Digipunt. Dit betekent dat het Digipunt 4 uur per week geopend is; op maandag van 10.00 – 12.00 uur en op donderdag van 14.00 – 16.00 uur. Het Digipunt bevindt zich in de centrale hal van het Beatrixziekenhuis.
Niet in de gelegenheid om naar het ziekenhuis te komen? Dan kunnen patiënten hun vragen stellen door te bellen naar de Zorglijn via 0900-8440 of door te mailen naar clientportaal@rivas.nl

Patiënt bij het Digipunt in het Beatrixziekenhuis