Tijdens de Nationale Archeologiedagen opende het archeologisch depot van Gorinchem de deuren voor publiek. Bezoekers waren welkom op vrijdag 19, zaterdag 20 en zondag 21 juni aan de Arkelsedijk 24. De toegang was gratis.
Ondanks het zeer warme weer werd het depot goed bezocht. Daarbij was een bezoekje aan de klimaatkamer een heerlijk verkoelend moment.
Bezoekers konden tijdens de open dagen kennismaken met vondsten uit de 15de eeuw en later, zoals wandtegels, tabakspijpen, schrijfstiften, kinderspeelgoed en andere gebruiksvoorwerpen uit het dagelijks leven van vroeger.